Cu şi despre SUPERSTIŢII DE REVELION

Daaa, sunt superstiţioasă în proporţie de 60% să zic, asta pentru că am şi eu nebuniile mele în care cred, unii îmi spun că îmi lipsesc câteva ţigle de pe “acoperiş”, asta e, eu cred că nimeni nu are “acoperişul” întreg. Una dintre superstiţiile mele e legată de pisici (oricum nu sunt o mare fană a lor), ei bine dacă îmi trece o pisică, de orice culoare, prin faţă şi nu mă întorc 10 paşi înapoi e clar că în ziua respectivă mă cert cu cineva, şi asta nu am observat-o 1 dată de 2 ori, ci de n ori …

Dar deajuns cu superstiţiile mele să vedem acum ce-i bine şi ce nu să facem în noaptea dintre ani, asta ca să ne meargă bine întreg anul ce vine!

gfzgfhjgb

  • Că tot am vorbit ieri de vâsc, e bine ca pe masa de Anul Nou să fie o ramură de vâsc, pentru că se spune că atrage norocul. Nu trebuie uitat nici sărutatul sub vâsc, cei care se sărută sub vâsc vor fi feriţi de certuri tot anul care a venit;
  • Tot pentru a atrage norocul e bine să purtaţi ceva roşu, astfel că dorinţa pe care v-o puneţi în noaptea de Revelion ar avea mai multe şanse să se îndeplinească;
  • În noaptea de Revelion trebuie să petreceţi cu zgomot pentru a alunga spiritele rele;
  • Fetele nemăritate care vor să îşi viseze alesul trebuie să pună într-un vas cu apă, busuioc, o ramură de măr şi o monedă;
  • La ora 12 fix trebuie să aveţi langă voi ce vă doriţi mai mult în anul ce vine, de exemplu pentru bunăstare vă trebuie bani, pentru noroc în dragoste aveţi nevoie de persoana iubită, iar pentru veselie, o cupă cu şampanie;
  • Prima persoană care vă bate la uşă în noul an trebuie primită în casă pentru că e bine ca un om să vă intre în casă şi nu să iasă. Dacă este un bărbat brunet acesta va aduce cu el noroc, dar dacă este o femeie blondă sau roşcată aceasta va aduce ghinion;
  • Locuinţa trebuie să fie curată în prima zi a noului an, iar geamurile şi uşa trebuie să fie larg deschise pentru ca vechiul an să iasă făcând loc noului an. De asemenea este bine ca în noaptea dintre ani să ţii luminile aprinse, iar dacă alegi într-un final să le stingi atunci aprinde o lumânare pentru ca anul ce vine să fie senin şi plin de lumină pentru tine;
  • Nu este bine să împrumuţi în prima zi a anului, nici bani, nici obiecte;
  • Nu este bine să speli sau să faci treburi gospodăreşti;
  • Nici gunoiul nu trebuie dat afară din casă, dacă nu ai apucat să îl duci până la 12 noapte atunci e indicat să mai aştepti până pe 2 ianuarie, pentru că odată cu el vei arunca şi norocul din casă;
  • Este indicat să îţi achiţi toate datoriile, fie că sunt băneşti sau materiale până la miezul nopţii;
  • Dacă vrei să ai bani tot anul care vine, ai grijă ca portofelul şi buzunarele tale să fie pline. În trecut bătrânii purtau în buzunare grăunţe de grâu pentru a fi feriţi de foamete şi nenorociri;
  • Metalele preţioase aduc şi ele noroc. Poarta bijuterii din argint dacă vrei să fii frumos şi curat la fel ca argintul, acest metal te va feri totodată şi de vrăjitorii şi rele;
  • Nu agăţa noul calendar pe perete înainte ca anul nou să înceapă;
  • Chiar dacă sunteţi după o noapte de petrecere nu e bine să dormiţi mult pe 1 ianuarie, pentru că cine va dormi mult în această zi, va fi somnoros tot anul;
  • Mare atenţie şi la mâncare! Printre alimentele benefice care nu trebuie să lipsească de pe masa de revelion se află strugurii şi peştele, la aceasta se adaugă si carnea de porc şi lintea. Despre struguri se spune că trebuie degustaţi primii, întrucât sugerează belşugul şi sănătatea. Peştele simbolizează sporul şi uşurinţa de care vei da dovadă în rezolvarea tuturor sarcinilor, “ca peştele prin apă”. Nu este indicat să mănânci carne de găină sau curcan, pentru că o veche superstiţie spune că norocul şi bunăstarea se vor împrăţtia asemeni pământului împrăştiat de găină cu ghearele;
  • Poartă o haină nouă, de preferat într-o culoare veselă care să atragă energiile pozitive.

Voi ce alte tradiţii şi supertiţii legate de Anul Nou mai ştiţi?

“Be yourself, everyone else is alredy taken.” Bisous!