Let’s have some fun, underneath the mistletoe!

Hey!

Dacă tot e vacanţă şi e perioada sărbătorilor propun să ne binedispunem! Cu atât mai mult cu cât am scăpat şi de sfârşitul lumii hahaha:))

Astăzi am o stare de bine, probabil şi pentru faptul că razele soarelui îmi inundă camera… I’m forever in love with the sun!!! :))

Dar pe lângă soare ar trebui să mai iubesc şi un suflet, sufletul meu pereche, pe care încă nu l-am găsit, poate 2013 îmi pregăteşte ceva, cine ştie, om trăi şi-om vedea … Un lucru e cert, de revelionul ăsta nu o să mă sărute nimeni sub vâsc, sau aş putea proceda şi eu ca în următorul filmuleţ:

sursă video: http://www.youtube.com

Cum credeţi că ar reacţiona românii noştri la o asemenea propunere?😀 Căci  dacă e să ne gândim, deschişi la nou am fost din totdeauna şi am importat obiceiuri şi tradiţii de peste tot, aşa că nu ar fi asta problema…

Încă din cultura antică, vâscul a devenit un simbol pentru cei care vor să fure un sărut de la persoana iubită. Şi iată că a rămas până astăzi un simbol al iubirii. În unele culturi bărbaţii care se aflau lângă o ramură de vâsc făceau cereri în căsătorie, druizii foloseau vâscul pe post de steag alb pentru a cere pace. În Antichitate planta a avut chiar un cult prin care era protejată. De obicei ramurile de vâsc sunt agăţate de usi, fereste sau chiar de lustre, pentru că se consideră că au un rol benefic asupra întregii familii protejând-o de rele. Celţii vedeau vâscul ca o plantă tămăduitoare. Mare atenţie, însă, chiar dacă este considerată şi acum o plantă tămăduitoare nu trebuie să gustaţi din bobiţele de vâsc pentru că acestea sunt toxice! Doar frunzele pot fi folosite pentru vindecarea anumitor afecţiuni.

Obiceiul sărutului sub vâsc este specific popoarelor latine. Se mai spune că cine aruncă ramura de vâsc după Crăciun şi nu o păstrează în casă până după Anul Noul va fi urmărit de ghinion. Grecii antici aveau o sărbătoare numită Saturnalia, moment în care foloseau vâscul pe post de Cupidon. Aceştia mai asociau vâscul şi cu fertilizarea.

Tradiţia spune că sub vasc îl/o poţi săruta pe cel/cea pe care-l/o  îndrăgeşti. O fată dacă se află sub o creangă de vâsc poate fi sărutată de un băiat fără să i se ceară voie sau să i se ceară scuze. În marea majoritate a culturilor, faptul că o persoană stă sub vâsc înseamna că este disponibilă unui sărut.

Mie una mi se pare tare haioasă ideea lor şi întreg filmuleţul. Voi ce părere aveţi? Şi, apropo, aveţi pe cine săruta sub vâsc în noaptea dintre ani? Ce alte tradiţii legate de vâsc mai ştiţi?

mistletoe-sprig1sursa foto: http://www.google.ro

“Be yourself, everyone else is already taken.” Bisous!